onsdag 27 oktober 2010

Om man bara har ett handfat, hur tränar man då på att dyka?

Att chilla runt i shorts, t-shirt, badtofflor och sedan surfa lite har alltså blivit mitt nya jobb. Det har i alla fall blivit så de senaste två dagarna, men nu verkar det vara slut på friden för nu närmar det sig helg och då kommer det gäster. Och sedan har ju snön kommit också, så då kommer det nog ännu fler. Men det har vart väldigt skönt med två dagar att bara gå in sig och nu blir det en dags vila innan det är dags att köra igång på riktigt på fredag igen. Ska även vara helt själv på söndag, det känns lite läskigt, men kan nog bli bra det med. Frågan är bara vad jag ska hitta på imorgon. Alla jobbar utom jag och backarna öppnar inte förrän på fredag, men jag ska nog lyckas fördriva tiden, det brukar ju gå.
Nu måste jag bara träna på att kunna titta under vattnet, dyka och inte hålla för näsan. Annars klarar jag inte våran livräddningskurs, men jag har trots allt en månad på mig så får väl öva lite i handfatet eller något liknande. Dyka får jag bara kunna ändå...

KÄRLEK

1 kommentar:

Unknown sa...

Åh, Julia! Du skulle så haft mig vid din sida nu när du behöver lära dig vattenvana. (Du vet väl förresten att doppa huvudet och titta under vattnet är ett av kraven för de första märket man tar i domskälen nu för tiden.) Jag får hjälpa dig på distans. Först; det är inte farligt att titta under vattnet. Det kan göra lite ont i ögonen eftersom ögonen inte är vana vid klotet, men det är inte farligt. Sen kan man blåsa ut lite lätt ur näsan istället för att hålla för. Så fort det åker ut lite luft ur näsan kan det faktiskt inte komma in något vatten. En otroligt smart mekanism som mina små simbarn inte alls kan förstå... Och det är faktiskt jättebra att öva hemma i antingen duschen eller handfatet, det funkar jättebra!
Men till sist; det är inte farligt.
Puss och kram och lycka till!