torsdag 14 oktober 2010

och så har man vart i finland också

Så sitter man här, relativt schleten efter 23 timmar på en båt. Visst strul innan, men tio minuter innan båten ska gå springer jag, Tim och Ivan in på terminalen i Värtahamnen i Stockholm och skyndar oss ombord på båten som ska ta oss till Åbo och tillbaka. Väl ombord hittar vi hytten som vi även delar med Patrik, en drömhytt helt enkelt, tre av de bästa kilarna jag lärt känna i sommar. Förutom det stora gänget Gröna Lundare var även massa Uppsala ekonomer med på båten och stämningen var mycket glad och bra. Det var dans, musik, Titanic-metaforer, filmer, sips, häng och allmänt runtdriv. Vid 7 imorse la vi så äntligen i Åbo och jag med flera bestämde oss för att gå av för att spana lite. Jag har ju aldrig vart i Finland så lite spännande var det, dock vet jag väl knappast om Åbos båtterminal ger en så rättvis bild, men nu har jag i alla fall vart där. Sedan var det bara att gå och lägga sig och dagen har spenderats i en av restaurangerna, tittandes på en show, sovandes och promenerandes. Dock har det blåst något oerhört så båten har gungat som bara den. Halv 7 var vi så åter i Värtahamnen och det blev dags att säga hej då till alla. Det kändes lite sorgligt eftersom de här personerna bara blir bättre och bättre, men samtidigt vet jag att jag kommer träffa dem snart igen. Om inte i Trysil så i Stockholm.
Nu är jag i alla fall tillbaka hos mormor och morfar och snart ska vi äta rödbetor. Jag har även hunnit med att möta Christian en snabbis, effektivitet är det som gäller.
KÄRLEK

1 kommentar:

Emma sa...

Kryssningar i mitt hjärta!