söndag 31 oktober 2010

Tomorrow just a song away

Jag är så trött. I hela kroppen. Speciellt i fötterna. De liksom kryper i dem.
Men oj vad det är befogat. Idag har jag jobbat över, 4 timmar = 12 timmars arbetsdag. Det kan ju tyckas att jag borde vara van vid det efter en sommar på grönan, och visst är jag det. Fast där hade man 2 stycken 40-minuters raster vid ett så långt pass. Idag hann jag med 1 x 15. Detta innebär också att jag inte suttit ner någon gång mellan 17.15 och 24.00. Det har vart lite smått kaos helt enkelt. Att sätta in en person som jobbat tre superlugna dagar (jag) en lördag då det är massor folk och Edvin är själv i bowlingen med banor som börjar krångla precis när jag har som mest. Inte jättebra. Fast jag är riktigt glad ändå, inte nog med extra lön, 160 spänn i dricks och en väldigt bra kväll så har jag dessutom lärt mig MASSOR. Och jag är så glad att jag har de jobbarkompisarna jag har, sådant tålamod och grym pedagogisk förmåga är väldigt bra jobbat i sådana situationer. Framförallt med tanke på att vi som sagt bara var två stycken efter klockan 5, som hade både badet OCH bowlingen, det är kanske lite mycket begärt. Det blir ju dock vintertid inatt, vilket innebär att jag får den där extra timmen sömn inatt ändå. Jag börjar ju trots allt 10 imorgonbitti. Så sov gott, ha så himlans roligt på alla halloweenfester och sätt er sedan och skriv ett långt mail/brev till mig. Då skulle jag bli glad!

KÄRLEK

3 kommentarer:

Morfar Esbjörn sa...

Hej Julia!
Vi följer dig så gärna på bloggen, men vill ändå ha din postadress.
I går var vi på stort 12-årskalas hos Fanny, hela släkten, men Anna dök inte upp. Däremot tre hemska Haloweenföljen, en kille såg nästan död ut. Enligt taxi- chauffören var det mer än vanligt stökigt inne i stan på kvällen.
Julia,förta dig nu inte alldeles i simhallen (som det verkar).
Kramar från mormor och morfar.

Emma sa...

Du är så duktig du! Kämpa kämpa! Dåligt gjort av dem att kräva det av dig din första gång ensam tycker jag verkligen.. Men som sagt, du fixar allt! :) PUSS

Edvin sa...

En Edvin? hälsa!;)