torsdag 18 februari 2010

inte riktigt logiskt

Jag har vetat det ganska länge, men det har blivit så mycket mer uppenbart nu under året. Jag pluggar bäst efter klockan tio på kvällen. Jag sitter hela dagen och tänker att jag ska jobba, öppnar böcker, startar datorn, öppnar dokument, stänger dokument, stänger datorn och lägger bort böcker. Jag tänker och tänker så att det knakar, sedan får jag ångest och panik innan jag göra om samma sak igen. Öppnar böcker, dator, dokument för att sedan stänga allt igen. Men sedan, efter klockan tio. Då börjar hjärnan jobba, allt öppnas och det skrivs. Det tänks och det skrivs!
Efter att ha rådfrågat och diskuterat lite med mitt älskade djur och kommit fram till att det jag hittills gjort vart alldeles för konstigt, dåligt och flummigt är det dags att ta bort allt, vända 180 grader och helt tänka om. Jag byter fråga och börjar om från början. Ser ljuset igen och tror helt plötsligt att det kanske kan bli bra.
Nu är klockan fem över två och jag har precis stängt av datorn. Funderar dock på att starta den igen och skriva lite till. Jag kan ju lika gärna skriva nu när jag har lust och är pigg än tvinga mig upp imorgonbitti när det är precis tvärtom.
Kvällsmänniskan i mig lever som aldrig förr och hjärnan går på högvarv!

KÄRLEK

Inga kommentarer: