tisdag 16 februari 2010

"Som jag brukar säga, eller nej det brukar jag ju inte! MEN jag brukar tänka det" - Mirrhe

Woho! Sverige har nu två stycken OS-medaljer, två stycken guld dessutom! Helt otroligt. Bra jobbat Kalla och Ferry!
Nu ska jag snart sova, har två långa dagar framför mig nu med tentapluggandet. Fick uppgiften idag och har skrivit 2½ sida hittills, vet inte riktigt hur mycket av det som sedan kommer stå kvar dock. Hade sista seminariet idag och det var superdeppigt, jag tycker verkligen om den gruppen och trodde att vi skulle ha den resten av terminen också, men tydligen inte. Fast vi är flera stycken som har valt samma till nästa kurs också, som tur är.
Det är så spännande nu när jag börjat i statsvetenskapen, Linda och Simon visar mig nya plaser varje dag. Hittade en underbar stor datasal idag där jag spenderade lite drygt fyra timmar innan det var dags att träna.
Jag och Mirrhe har även storhandlat idag och äntligen lagat den efterlängtade spenatsoppan. Har tjatat om den sen jag flyttade hit och den blev faktiskt riktigt god. Passade även på att köpa en semla för att fira min namnsdag, semmeldagen och Peters födelsedag. (Kim Jung Il fyller år idag också, men det vill jag inte fira).
Har pratat med Kim och Anna också, alltid lika mysigt!
Ska nog äta lite fil nu, fortsätta diskutera med Mirrhe (hon diskuterar, jag håller med och säger lite "smarta" ord då och då) och sedan sova.
KÄRLEK

Inga kommentarer: